September 6th, 2019
Wyznaczanie czasu trwania deszczu miarodajnego Dla określenia przepływu do obliczeń sieci kanałowej powstaje jeszcze do wyznaczenia czas trwania deszczu miarodajnego. W tym celu rozpatrzmy zmienność przepływu w kanale o długości i powierzchni zlewni przy stałym natężeniu deszczu. W początkowym okresie , trwania deszczu w przekroju kanału przepływa woda spływająca z najbliżej położonej części zlewni, by w czasie tp,. równym czasowi przepływu wody z najbardziej odległego punktu sieci do przekroju, osiągnąć ilość odpowiadającą spływowi z obszaru całej zlewni. Od tego momentu przez cały czas trwania deszczu ilość wody dopływającej do przekroju równoważy się z ilością wody odpływającej i dłuższy czas trwania deszczu nie wywołuje zwiększenia przepływu. Read the rest of this entry »
Comments Off
September 6th, 2019
Spływ wody deszczowej do wpustów ulicznych oraz- przykanalikami do kanałów nie następuje równocześnie z początkiem opadu. W zależności od sposobu doprowadzenia wód do kanału, spadku terenu, głębokości powierzchni działek odwadnianych i innych warunków miejscowych czas dopływu do kanału, zwany również czasem koncentracji terenowej, wynosi tk = 3-12 min. W średnich warunkach przyjęto uwzględniać t« = 5 min, Na skutek dużej stosunkowo pojemności sieci kanałowej napływająca woda deszczowa wypełnia ją stopniowo, w związku z czym prędkość przepływu wody w kanałach dopiero po pewnym czasie osiąga wartość odpowiadającą spadkowi i właściwemu napełnieniu. Założony więc pierwotnie czas przepływu tp, obliczony jako stosunek długości kanału do prędkości :przy właściwym napełnieniu: tp == V ulegnie zwiększeniu o pewną wartość tr zwaną czasem retencji kanałowej. Czas ten przyjmuje się równy 4-8 min (przy założeniu, że deszcz w tym czasie nie powoduje żadnego przepływu w obliczanym przekroju kanałowym) Najwygodniej jednak jest przyjmować na podstawie badań radzieckich czas retencji kanałowej równy 14-20% czasu przepływu, praktycznie 20°/0, wobec czego – tp+tr=1,2tp W ten sposób wyznaczone czasy przepływu, retencji kanałowej i koncentracji terenowej po zsumowaniu określają czas trwania deszczu miarodajnego. Read the rest of this entry »
Comments Off
September 6th, 2019
Most Hongkong-Zhuhai-Makau (HZMB) to bezprecedensowy ważny strategiczny korytarz drogowy łączący trzy regiony w delcie Rzeki Perłowej w Chinach.
W połowie 2009 r.
Departament autostrad zainicjował zorganizowanie międzynarodowego konkursu na pomysły na projekt.
Wyniki ogłoszono w tym miesiącu.
Zobacz zwycięzców po przerwie. Read the rest of this entry »
Comments Off
September 6th, 2019
Biuro B + B podzieliło się z nami swoim projektem Mr.
Visserplein, tymczasowym obiektem na plac w Amsterdamie, Holandia.
Pan Visserplein jest jednym z najbardziej dyskutowanych otwartych przestrzeni w centrum Amsterdamu, politycznie trudnym i historycznie wrażliwym miejscu.
Obecny kwadrat jest wynikiem dużej liczby przypadkowych interwencji w przeszłości.
Małe pozostałości pierwotnej tkaniny miejskiej. Read the rest of this entry »
Comments Off
September 6th, 2019
W dniach 8-12 czerwca 2010 r.
Witryna Storefront for Art and Architecture we współpracy z Museo Experimental El Eco, Tomo i Domus Magazine będzie gospodarzem trzeciej edycji postopolis !, pięciodniowej sesji z bliskiej, ciągłej rozmowy najwybitniejsi blogerzy świata z dziedziny architektury, sztuki, urbanistyki, krajobrazu, muzyki i designu.
10 znanych na całym świecie blogerów z Los Angeles, Nowego Jorku, Turynu, Barcelony, Londynu i innych miejsc zjednoczy się w jednym miejscu w Meksyku, aby przeprowadzić serię dyskusji, wywiadów, pokazów slajdów, prezentacji, filmów i paneli łączących nieformalne i interdyscyplinarne podejście architektura blogosfery z rzadką interakcją twarzą w twarz.
Pierwszy Postopolis! odbyło się w przestrzeni galerii w witrynie Storefront for Art and Architecture latem 2007 r., a druga edycja odbyła się w Los Angeles w 2009 r.
Mieliśmy okazję uczestniczyć w Los Angeles w ubiegłym roku i można przeczytać o niesamowitym doświadczeniu mieliśmy tutaj. Read the rest of this entry »
Comments Off
September 6th, 2019
Dzięki uprzejmości designcamp moonpark dmp Druga wygrana propozycja dla opery w Busan, zaprojektowana przez designcamp moonpark dmp, ma na celu rozwiązanie problemu braku bardzo potrzebnej przestrzeni publicznej, w której ludzie mogą spacerować i cieszyć się aktywnością na nabrzeżu.
Opera jest okazją, by dać temu luksusowi przestrzeń, tę wodę z powrotem do obywateli.
Zainspirowany samą operą i jej dramatycznymi scenografiami, obiekt ma na celu stworzenie dramatycznych winiet portowych, miejskich i górskich.
Więcej zdjęć i architektów.
opis po przerwie. Read the rest of this entry »
Comments Off