September 13th, 2019
Przechowywanie szlamu. Zbiorniki na szlam pod względem konstrukcyjnym przypominają zbiorniki na mączkę surowcową. Są one również budowane ze stali lub żelbetu, mają przeważnie kształt cylindrów z dnem stożkowym lub płaskim, są jednak większe od zbiorników na mączkę, ponieważ mieszanie szlamu w większych masach nie przedstawia takich trudności jak mączki surowcowej. Pojemność i kształt zbiorników zależy od wielkości produkcji danej cementowni i od przeznaczeniu zbiornika. Zbiorniki korekcyjne w nowoczesnych cementowniach są budowane przeważnie w kształcie pionowych cylindrów z dnem stożkowym, wspartych nad ziemią na betonowych słupach. Read the rest of this entry »
Comments Off
September 13th, 2019
. Transport szlamu w oddziale zbiorników korekcyjnych i zapasowych. Najprostszy i najtańszy jest sposób grawitacyjny przemieszczania szlamu, polegający na wykorzystaniu swobodnego spływu . szlamu pod działaniem własnego ciężaru. Stosuje się go przeważnie dla od- prowadzenie szlamu ze zbiorników korekcyjnych do zapasowych. Read the rest of this entry »
Comments Off
September 13th, 2019
Sposoby mieszania szlamu. Szlam można mieszać za pomocą urządzeń mechanicznych, pneumatycznych lub kombinowanych mechaniczno-pneumatycznych. Mieszanie mechaniczne jest obecnie rzadko stosowane. Sposób ten utrzymał się tylko w starych cementowniach. Urządzenie do mechanicznego mieszania szlemu składa się . Read the rest of this entry »
Comments Off
September 13th, 2019
Rozwiązania konstrukcyjne takich urządzeń mogą być różne. W jednym z takich urządzeń na przykład w pionowych cylindrycznych zbiornikach korekcyjnych umieszcza się w środku kolumnę żelbetową z ustawionym na niej czopem obrotowym. Na czopie oparty jest jeden kolec pomostu, a drugi koniec – na wózku poruszającym się ma szynie bieżnej ułożonej na obwodzie zbiornika. Do pomostu przymocowana jest kratownica obracające się wraz z pomostem i mieszająca szlam. Urządzenie doprowadzające sprężone powietrze ze sprężarki umieszczone jest również na kolumnie żelbetowej. Read the rest of this entry »
Comments Off
September 13th, 2019
URZĄDZENIA TRANSPORTOWE W ODDZIAŁACH PRZYGOTOWANIA SUROWCÓW DO WYPALANIA Uwagi ogólne. W dużych, nowoczesnych cementowniach ,produkujących wiele setek tysięcy ton cementu rocznie, cały transport materiałów stosowanych w procesie technologicznym, a więc: surowców, paliwa, klinkieru, ,gipsu, ewentualnych dodatków do cementu, jako też i gotowego cementu, jest w pełni zmechanizowany. W obecnym stanie techniki :nie do pomyślenia jest bowiem przemieszczanie ogromnych mas różnych materiałów z jednego oddziału produkcyjnego do drugiego i od jednej maszyny do drugiej inaczej niż za pomocą wysokosprawnych mechanicznych urządzeń przenośnikowych, które całkowicie dzisiaj wyparły stosowaną dawniej pracę ręczną. Urządzenia przenośnikowe -odgrywają w procesie produkcyjnym cementu bardzo ważną rolę. Wprawdzie w urządzeniach tych nie zachodzą żadne przemiany technologiczne, jednakże od sprawnego działania tych urządzeń zależy ciągłość pracy, a także wydajność podstawowych maszyn produkcyjnych. Read the rest of this entry »
Comments Off
September 13th, 2019
Przenośniki ślimakowe, Przenośniki ślimakowe, bardzo często spotykane zwłaszcza w starszych cementowniach, stanowią jedno z pierwszych rozwiązań konstrukcyjnych urządzeń do mechanicznego przenoszenie na odległość materiałów drobno-kawałkowych i sproszkowanych. Za pornocą przenośników ślimakowych można transportować w płaszczyźnie poziomej na odległość nie przekraczającą na ogół 60 m różne materiały; jak, mączkę surowcową, cement, węgiel, żużel, klinkier. Podstawowymi elementarni przenośnika są: nieruchome koryto stalowe i obracający się wewnątrz koryta wał ze spiralą ślimakową. Wał podparty jest z dwóch stron na łożyskach ślizgowych lub tocznych. Z wierzchu koryto zamknięte jest metalową przykrywą , przymocowaną za pomocą śrub lub klamer zaciskowych. Read the rest of this entry »
Comments Off
September 13th, 2019
Przenośniki ślimakowe długości powyżej 3,5 m otrzymują dodatkowe łożyska przelotowe zapobiegające nadmiernemu ugięciu się wału. W celu zmniejszenia ciężaru przenośnika wał wykonywamy jest często nie z jednolitej odkuwki, lecz z rury stalowej o odpowiedniej średnicy. Stopień niepełnienia koryta zależy od granulacji i własności transportowanego materiału, jak również od średnicy ślimaka. Im większą średnicę ma ślimak oraz im grubsze jest uziarnienie materiału, tym mniejszy powinien być stopień napełnienia koryta. W praktyce wartość Dolna granica odnosi się do przenośników o dużych średnicach, przeznaczonych do transportowania materiałów kawałkowych oraz materiałów wywierających silne ścierające działanie na materiał i koryta (klinkier, żużel). Read the rest of this entry »
Comments Off
September 13th, 2019
W ubiegły weekend zostaliśmy zaproszeni do świętowania pięćdziesiątej rocznicy powstania krzesła Panton i innych dzieł firmy Vitra w ich salonie wystawowym w dzielnicy Meatpacking District na Manhattanie.
W showroomie krążyły ludzie towarzyszący i oglądający różne projekty na rozłożonych poziomach showroomu.
Byliśmy szczególnie podekscytowani, widząc powieść Alejandro Araveny.
Chairless ., pasek z tkaniny, który jest sposobem na wyeliminowanie potrzeby tradycyjnego krzesła, a jednocześnie pozwala stać się integralną częścią mebli.
Zainspirowani Indianami Ayoreo, którzy siedzą na ziemi z ciasnym paskiem na plecach, Aravena opracował tę koncepcję, aby stworzyć urządzenie do siedzenia, które odciąża kręgosłup i nogi. Read the rest of this entry »
Comments Off
September 13th, 2019
Brett Boardman Architekci: Skala Architektura Lokalizacja: Sydney, Australia Zespół projektu: Matt Chan, Katie Hepworth, Isabel Cordeiro Klient: Miasto Sydney Projekt Powierzchnia: 10 m.
Rok projektu: 2009 Zdjęcia: Matt Chan, Kasia Werstak, Jamie Williams Fotografia, Casey Bryant , Fotografia z Brett Boardman W ramach serii tymczasowych interwencji artystycznych w mieście Sydney, The Infinity Forest to zielona oaza wśród twardych, pionowych ścian Penfold.
S i Hosking Place.
.
Jamie Williams Photography Zwykle używany jako skrót lub palenie tytoniu, zapomniani odwiedzający tędy teraz znajdą ją przekształconą przez wybuch skoncentrowanej natury. Read the rest of this entry »
Comments Off
September 13th, 2019
Aviva Stadium, Dublin, Irlandia, zaprojektowany w wyniku współpracy między światowymi architektami Populous i Dublin.
Architektów, Scott Tallon Walker został oficjalnie otwarty piątek przez An Taoiseach, Brian Cowen, TD.
Stadion Aviva, wcześniej nazywany Lansdowne Road Stadium, gościł swój pierwszy mecz w rugby w 1878 roku.
Stadion piłkarski o pojemności 50 000 miejsc będzie wykorzystywany do międzynarodowych rozgrywek rugby i piłki nożnej oraz jako miejsce koncertów i imprez.
Pełne informacje prasowe po przerwie.Commenting on Dzisiejsze otwarcie, Ben Vickery, Senior Principal of Populous powiedział: Są pewne budynki, z których przyjemność jest częścią, a Aviva Stadium jest zdecydowanie jednym z tych wyjątkowych momentów. Read the rest of this entry »
Comments Off